Ongi etorri nire blogera!!!

2014(e)ko abenduaren 12(a), ostirala

Azken txanpan!

Modulu astearen ondoren, bueltan gatoz berriro ere!
Bagoaz aurrera pixkanaka pixkanaka, laster klaseekin ere amaituko dugu eta!

Oraingoan ere, astero legez saio magistraleko aurkezpenekin eman diogu hasiera asteari.
Lehenengo aurkezpenean, Web 2.0 ri buruz hitz egin dute. Aurreko saioren baten ere aipatu dugun moduan, informazioa elkarbanatzeko, hartzeko, erabiltzeko eta erraztasunez nabigatzeko aukera ematen du.
Egia da oso erabilia dela, sarean sartzen garen eta edukiak elkarbanatzen ditugun guztiok protagonistak baikara, hau da, kontsumitzaile edo sortzaile izan gaitezke; dena den, alderdi negatiboak ere baditu, Interneta izatea derrigorrezkoa dela, adibidez.
Horrekin lotuta, esan beharra dago, hauek argitaratzeko aukera ezberdinak ditugula: kolaboratiboa, zeharkakoa (adibidez Youtuben gehien ikusitako bideoen zerrenda agertzen denean), instrumentala (Wikipedia kasurako) eta baita baliabide eta helburu bezala (sare sozialak adibidez). Ondorioz, oso baliagarria eta erabilgarria da.
Hori dela eta, adituak, Web 3.0 ra abiatzen ari dira gaur egun, eraginkorragoa izateko asmoz eta 3Dko ikuspegia emateko asmoz. Informazioaren kontrol segurtasun gehiago eskainiko digun arren, oraindik horra heltzeko bide luzea egiteko daukagula  uste dut.

Bigarren aurkezpena, aldiz, E learningari buruzkoa izan da. Irakaskuntza birtuala da, hau da, online hezkuntza, Interneten bidez emandako irakaskuntza prozesua. Irakasle ikasle arteko urruntasun fisikoa egon arren, komunikazioa etengabea da eta ikasleek edozein unetan erabili dezakete.
Honekin lotuta, bi adibide aipatuko ditugu. Moodle, unibertsitate edo goi mailako ikasketetan erabiltzen den sistema; eta bestetik, Educaplay, irakasleek ikasleentzako ariketak jaso edo prestatzen dituzten gunea, ikasleentzako oso erabilgarria dena klasean emandako edukiak ariketen bidez lantzeko.
Ondorioz, eskeman ikus dezakegunez, gaur egun hiru hezkuntza mota ezberdindu behar ditugu:
Bolgaren egilearena
Gure gizarteari erreparatuz gero, argi dago IKTak etorkizuneko irakaskuntza prozesuen oinarria izango direla; hala ere, ziur nago hauek ez dutela inondik inora irakasleen rola ordezkatu behar.
Egia da hainbat abantaila dituztela, hala nola, erosotasuna, autonomia, informazio ugaritasuna, edozein leku eta momentutan erabiltzeko aukera, lan kolaboratiboa bultzatzea, material didaktikoa erraztea, hezkuntza eskaintza egokitua ematea edo eguneratuta egoteko aukera ematen digutela. Hala ere, desabantailak ere baditu: oinarrizko ezagupen batzuk izan behar ditugula, Interneten beharra, sistema tradizionalaren erresistentzia, denbora gehiago eskatzen dutela, sozializazio eza...

Aurkezpenetan esandakoa kontuan izanez, IKTak eskolan sartzea aukera paregabea iruditzen zait. Dena den, zortzi urte baino gutxiagoko haurrek ez lituzketela hauek erabili behar uste dut, haien adinean paperean idazten ikastearekin nahikoa dutela, paperak aukera zabala eskaintzen baitie haurrei; bestela menpekotasuna ere areagotuko litzateke. Horrez gain, IKTen desabantailak kontuan izanda, ez nago hezkuntza ez presentzialaren alde, dena birtuala izatea ez baitut egoki ikusten. Azalpenak emateko irakasle bat egotea beharrezkoa, eta baita haurrekin zuzeneko erlazio bat izateko ere, hori ere oso garrantzitsua baita.

Aste honetako saio praktikoa oso dibertigarria iruditu zait. Hasteko, Hot potatoes programa erabiltzen hasi gara, eta honen bidez ariketak sortu ditugu. Hasieran, erabiltzeko zaila iruditu zitzaidan, ez  bainuen haren funtzionamendua ondo ulertzen; dena den, nola erabili ikasi dudanean, erraza dela frogatu ahal izan dut. Tresna egokia iruditzen zait irakasleek ikasleentzako ariketak prestatu ahal izateko. Ikasleek, ordea ariketa horiek burutuko dituzte, zailegia iruditzen baitzait haurrek ariketak sortzea programa honen bidez.
Adibide bat ikusteko, nik programa honen bidez sortutako ariketa begiratu dezakezue: Euskararen erabilera

Honekin bukatuta, Movie Maker erabiltzen hasi gara, oso interesgarria iruditu zaidana. Kartel bat hartu eta bideo moduan erreproduzitzea lortu behar genuen eta helburura iritsi gara! Hasteko, kartela zati txikietan ebaki dugu eta programa honetan argazki guztiak elkarren atzean jarri eta elkartu ditugu. Hori egin ostean, musika gehitu diogu (kartelaren edukiarekin bat zetorrena) eta argazkien aldaketa musikaren erritmoarekin lotu dugu ondo koordinatu daitezen. Azkenik, efektuak ere sartu dizkiogu politago gera dadin eta bukatzeko, bideo moduan gorde dugu.

Movie Maker erabiltzea oso interesgarria izan da, hainbat gauzatarako balio duelako eta emaitza oso onak atera ditzakegulako bertatik. Gainera, erabiltzeko oso erraza da eta irakasle batek hau kontrolatzea ezinbestekoa izango litzateke ikasleekin, haien argazkiekin, eduki berrien informazio edo argazkiekin edota marrazkiekin bideo bat muntatu nahi badu; askok era bisualean askoz hobeto barneratzen baitituzte edukiak. Esandakoaz gain, modulu lanaren muntaia egiteko ere balio izan digu eta emaitza ona lortu dugulakoan nago, hainbat gauza egiteko aukera ematen baitigu. Bideoan hainbat efektu sartu ahal izan ditugu lanari beste itxura bat eman diotenak.
Hona hemen nik egindako kartel baten bideoa.



Hori alde batera utzita, Podcasta zer den ere ikasi dugu. Artxibo digital bat da, aho korapiloak, ipuinak, asmakizunak, kantak… grabatzeko erabiltzen dena. Horien artean, Poderato aztertzen hasi gara eta nahiz eta oso baliagarria iruditu erabiltzeko ez dela oso erraza ohartu gara, irakasleak nola egin azaldu gabe geure kontura erabiltzen ikastea zaila iruditu baitzait. Hala ere, haurrek audioak grabatu eta irakasleak gidatzen badie egokia eta dibertigarria da eskolarako.

Horrekin bukatu dugu gaurko klasea! Ondorioz, datorren astera arte!! Ondo izan!

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina